Er det tydeligt hvad du sælger og til hvem?

Se på billedet: Sælger han mon en meget unik plante der giver dig bedre indeklima. Eller kører han tilbud på en almindelig grøn stueplante?

Har du hørt om Emotionelle Kundetyper? Det er et forskningsbaseret segmenteringsværktøj som er baseret på at vi træffer vores købsbeslutninger med vores mavefornemmelse. Med andre ord vil det sige at hvis du er i tvivl om et køb, har du lige der, ikke nogen god mavefornemmelse.

For at du kan sikre dig at dine kunder er trygge og har den her sikre og gode mavefornemmelse, skal du målrette dig en kundetype!

Det handler om tydelighed og at vi er nødt til at kommunikere det vi kan levere, hvis vi vil have tilfredse og loyale kunder.

Hvis du fx. tilbyder et produkt der passer til den grønne kundetype 🟢 men har valgt at markedsføre den til den blå kundetype 🔵.

Så vil din kunde købe det grønne produkt med en blå følelse og forventning. Når kunden så ser produktet vil der opstå en utilfredshed hos kunden, fordi det ikke lever op til den blå følelse du kommunikerede, men derimod er et grønt produkt.

Giver det mening?

🟢 + 🔵 = 🔵🟢 ❌
🟢 + 🟢 = 🟢 ✔️

Se nærmere på de fire muligheder nedenfor og tænk over hvilken kundetype dit brand og produkt henvender sig til…

Ofte henvender vi os til flere, altså for bredt, fordi vi gerne vil ramme alle eller så mange som muligt. Den gode tanke ved det, er desværre bare både tung samt spild af din tid og omkostninger. For din kommunikation bliver for fluffy / usikker og det er lige netop den følelse dine mulige kunder kommer til at stå med.  

Men hvilken kundetype skal du så vælge og hvilke kan du vælge fra?
Jeg er kundetypeekspert og uddannet ved Institut for Kundertyper. Derfor tilbyder jeg en 2 timers kundetyperådgivning, som er en samtale hvor du vil få indblik i alle fire kundetyper. I fællesskab finder frem til din kundetype. 
Du bliver klædt på til hvordan du skal bruge det i din markedsføring. Rådgivningen foregår online over google meet. 

Pris for 2 timers rådgivning er normalt 1500 kr. + moms.
Du får det p.t. 950 kr. + moms, hvis du afgiver din bestilling før 29. august. 

Kundetyperådgivningen kan godt foregå resten af året – men skal bestilles senest 29. august for at få rabatten.

Skriv dig op til nyhedsbrev

✅ Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få endnu mere viden om hvordan du styrker din markedsføring.
✅ Ved tilmelding deltager du også i en lodtrækning om, en times rådgivning 1:1 – vi trækker en hver måned. 
✅ Nyhedsbrevet udsendes 1 gang pr. måned, samt ved aktuelle tilbud. 

Del artiklen med andre:

Facebook
LinkedIn