Hvis du arbejder med markedsføring, har du sikkert hørt at det er ulovligt at sende reklame via mails
-eller rettere ”uanmodede elektroniske henvendelser med henblik på markedsføring”. Så hvordan får du mere ud af din mail signatur?
Forbrugerombudsmanden har åbnet op for, at du må vise dit logo og at du har en neutral henvisning til din hjemmeside. Neutral betyder, at du ikke må inkludere tilbud eller andre former for markedsføring, når du deler linket.
Men hvad der menes med ”andre former for markedsføring” præciseres ikke. Det kunne for eksempel være at dele et link til en video, et opslag, et blogindlæg eller lignende.
At tilføje en simpel linje med et link, et “call to action” som dem du ser her, kan gøre en stor forskel.
Et ’call to action’ er en måde, hvorpå du kan promovere dit brand, og derfor kan det også være en fordel at have det med i din email-signatur. Det skal dog give værdi for modtageren, og vi ønsker frem for alt ikke at spamme dem, som vi kommunikerer med. Så alt hvad vi medtager i vores email-signatur skal bidrage til, at vi får skabt en unik og professionel email-signatur.
👉 Følg med på instagram eller facebook og få flere tips og tricks til din markedsføring. Eller send mig en mail hvis du gerne vil se hvordan min e-mail signatur ser ud 😉 så sender jeg dig et svar retur.